zelender

vineri, 17 septembrie 2010

20 de ani laboranta la fabr.baterii de avioane de bombardament. Mig.29

Am fost 20 de ani laboranta la fabricarea de avioane de bombardament  in cadrul unei unitati militare....
Am mai scris despre acest subiect dar, vazind la tv. vorbindu-se despre pensiile aviatorilor si  revolta numai a celor piloti de pe avioanele comenrciale, nespunindu-se nimic despre pilotii de pe avioanele  militare. Cu avioanele lor  de lupta expirate, cu bateriile lor facute pe baza celor 3 R.,ce a fost mai benefic a fost ca,  avioanele noastre cu bateriile facute de noi, erau folosite foarte putin, mai mult la incercari. Dar si acolo se  intimplau nenorociri dar, in majoritatea cazurilor se catapultau pilotii. Vina adica magareata, pica pe  laboranta care  era vinovata ca  era si paguba umana dar mai ales materiala, atunci cind il lasa motorul si  trecea pe baterie. Dar bateria fiind facuta cu cei 3 R nu pornea. Laboranta respectiva era sanctionata disciplinar, financiar si era subiect de sedinte de ori ce fel,ani intregi.(eu numai din intimplare nu am fost in aceasta situatie niciodata)
Insa ce vreau sa spun este cinic poate,  bateriile erau exportate(noi lucram zi si noapte la comenzi) in tarile in conflict din Orientul Mijlociu, pentru ca acolo erau lupte mereu si bateriile noastre fiind cele mai proaste din lume, aveau termen de garantie 6 luni (alte tari  aveau intre 1 an si 3 ani). Costau cit o Dacie, intre 70 si 80 mii lei.  Si spun ca raspunsul este cinic deoarece mureau alti piloti, tineri in floarea virstei, "beneficiarti " ai  regimului care facea economii, insa banii se duceau la platirea datoriilor tarii. Circa 70 la suta din datorii au fost astfel platite. Voiam sa amintesc de  pilotii romani morti si la pensiile lor de mizerie. Despre grija comunistilor, fata de  oameni va aduc aminte(caci am mai scris), cind la o demostratie  a tancurilor amfibie in fata unor cumparatori din orientul mijlociu, in anul 1977,  cind era toata lumea prezenta si strainii si Ceausescu cu tot staiful armatei, chiar cind era in apa unul dintre tancuri, s-a defectat si nu a mai pormnit. Ceausescu fiind informat, a dat ordin, sa se mearga inainte cu demonstratia si acel  tinar  sa  fie sacrificat, pentru a nu se stie ca  tancul a fost defect. Si dupa ce se termina toata demonstratia si pleacau toti sa fie scos tancul si cu cadavrul. Acel tinar cu Academia Militara ca studii, era fiul sefului Militiei din oras, C.... care  crezind in viitorul  unicului fiu, in armata a  facut o gresala indemnindu-l sa faca Academia Militara din Bucuresti. Sint multe de spuns, am mai scris  cu ani uin urma dar, aceasta emisiunea de la tv. mi-a adus aminte de  MIG-urile 29 si bateriile lor uzate dinainte din cauza celor 3 R. Totul din economie.
Noi aveam o vorba ca, daca mergem cu avionul sa fim atente sa nu fie al noastru.
As mai fii avut de spus, dar pentru azi e destul si va plictisesc.
  • Firma Producătoare: Biroul de Proiectare Mikoyan-Gurievich
  • Țara de origine: Uniunea Sovietică
  • Misiune: Avion de vânătoare multi-rol
  • Echipaj: 1 om
  • Anul: 1977
  • Motoare: 2 turboreactoare cu dublu flux și postcombustie Sarkisov RD-33, 6100+ kgf fiecare.
  • Dimensiuni:
    • Anvergură: 11,36m
    • Lungime: 17,32m
    • Înăltime: 4,73m
  • Greutate: gol - 11200kg, încărcătură maximă - 13600kg
  • Plafon: 18600m
  • Viteză: 2445 km/h
  • Raza de acțiune: 2100 km
  • Armament: Un tun de bord cal. 30mm GSh-30-1 cu 150 proiectile, plus 2200kg de încărcătură, incluzând rachete aer-aer, bombe, rachete neghidate, rezervoare suplimentare de combustibil, aparatură electronică de recunoaștere.
  • Capul sus, pieptul inainte !!! papapa


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu