zelender

sâmbătă, 12 februarie 2011

Valentine's Day

Valentine’s Day – cea mai mare porcărie comercială

Ce e valentine’s day?O porcarie.Un nimic.Nu exista.E inca un motiv sa cheltui bani aiurea.In primul rand, tampenia asta nu are nimic in comun cu Romania.A fost adoptata de comerciantii cu dinti de aur care spera ca veti urma ca oile curentul.La fel va fi si cu halloween(sau e deja) daca nu puneti putin rotitele si constiinta la lucru.Preluam din occident ce e mai prost.In loc sa preluam bunul-simt si conduita morala(pe care o aveam candva) preluam niste idiotenii.Ce se intampla cand sarbatoresti valentine’s day?Te transforma in ceva mai destept?Te simti american?Sau cum vine asta?Ca nu ma pricep deloc.Te transformi in Cetateanul v 2.0?Noi suntem in urma occidentului cu ani buni.In loc sa facem ceva sa ajungem la un nivel decent preulam alte motive de a cheltui, de a ne da importanti.Pe data de 14 februarie sunt alergic la orice forma de dragoste, la orice inimioara rosie, la orice trandafir, la orice vorba dulce, la orice cuvant in limba engleza.
Ar trebui sa va treziti din somnul asta, si nu cu un sarut de fat frumos – ca Alba-ca-zapada.Cu un ciocan in frunte.Aveti nisip in cap.Credeti ca urmati ceea ce este bun.Ca v-ati gasit cararea.Ca stiti voi ce este bun.Ca ce vrea asta?Cum adica nu exista valentine’s day?Sunteti bolnavi de media.De can-canuri, blitzuri, vise, impresii.Daca televizorul v-ar spune ca 15 februarie este ziua in care trebuie sa umbli gol pusca, ma tem ca voi fi printre putinii imbracati.Si eu ma uit la televizor, si eu ascult un radio, vad ce se intampla in occident si peste ocean.Dar filtrez.Aici e diferenta.
A fi roman e un privilegiu.Suntem unici.Si daca suntem romani trebuie sa aratam asta.Trebuie sa scoatem ce e mai bun.Asta ne difernteaza de indieni, de francezi, de american.Ei nu pot fi romani la fel cum noi nu putem fi americani.Buletin?Cetatenie?Da-le foc.Nu astea te fac roman.Vorbesc de esenta.De fapte.De spirit si traditie.De simtiri.Roman e cel care simte romaneste.Avem traditii atat de placute, frumoase.Asta merita ele?Sa le aruncam la cos preluand sarbatori de la americani?SA PRELUATI SARBATORI DIN MOMENTUL IN CARE SUNTETI CAPABILI SA LE PERPETUATI SI SA LE RESPECTATI PE ALE NOASTRE.Ce valentine’s day, amice?Eu sunt roman si am Dragobete.Ce halloween, prietene?Am Sfantul Andrei, cu strigoi.Ce americani, ce francezi, ce englezi?Eu sunt roman si nu am nevoie de ei sa-mi faca randuiala in curtea mea.Ce uniunea europeana?Ne-au facut ei europeni?Ne-au facut stramosii.
Deci sa fie clar.valentine’s day e doar o chestie din occident care nu ma intereseaza.Eu iubesc romaneste pe 24 februarie.De Dragobete.Boicotati tampenia asta.Ar fi un inceput promitator in procesul de instaurare si mentinere a creierului unde isi are locul.Inapoi in cap.
http://negoias.wordpress.com/
http://odorica.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu