zelender

joi, 28 aprilie 2011

Cele sapte pacate din fiecare zi

Cele șapte păcate din fiecare zi
Cele șapte păcate din fiecare zi Preocupările moderne în privinţa igienei pot fi, de fapt, dăunătoare sănătăţii, arată mai multe studii. Să faci duș zilnic și să te clătești abundent după ce te speli pe dinţi fac parte dintr-o listă de șapte obiceiuri considerate nesănătoase de medici.
Fumatul, consumul de alcool sau de produse fast-food sunt obiceiuri pe care ar trebui să le evităm dacă vrem să ne menţinem în formă. Aceste lucruri sunt știute de foarte multă lume. Cercetătorii au aflat însă că există și o listă ascunsă de acţiuni care ar trebui să ne facă bine, dar care se dovedesc dăunătoare, scrie cotidianul britanic „The Daily Mail". Ei au identificat șapte „păcate zilnice", pe care le știm foarte puţini dintre noi.
1 Să faci duș zilnic. „Sunt persoane care se spală mult prea mult", spune doctorul Nick Lowe, specializat în dermatologie la Clinica Cranley din Londra. Acesta susţine că jetul de apă fierbinte și săpunurile în exces distrug calitatea pielii și duc la uscarea ei sau chiar la infecţii. „Dacă ideea de a sări peste dușul zilnic vă îngrozește, atunci folosiţi măcar apă mai rece. În cazul persoanelor cu pielea uscată, este indicată folosirea unui gel de duș emolient, fără săpun", mai spune Nick Lowe.
2 Să dormi opt ore pe zi. Un somn liniștit de cel puţin opt ore, în fiecare noapte. Aceasta este reţeta modernă a somnului sănătos. Ea se dovedește însă falsă. Un somn neîntrerupt de opt ore te poate face să te simţi mai obosit decât dacă ai dormi mai puţin, spune profesorul Jim Horne de la Centrul de Cercetare a Somnului de la Universitatea Loughborough (Marea Britanie). El susţine că trebuie să avem un program de somn flexibil și fragmentat. Adevăratele beneficii se dovedesc în cazul unui pui de somn, chiar și de 15 minute, în timpul zilei. Jim Horne dă exemplul celor care au trăit în urmă cu sute de ani, care dormeau două ore înainte de cină, apoi se culcau abia după miezul nopţii și dormeau doar trei-patru ore.
3 Clătitul intensiv după spălarea dinţilor. Scăpaţi de obsesia de a vă clăti mult după ce v-aţi spălat pe dinţi, spune doctorul Phil Stemmer de la un institut specializat din Londra. El susţine că acest obicei duce la eliminarea stratului protector lăsat de pasta de dinţi. „Eu evit să beau lichide cel puţin o jumătate de oră după ce m-am spălat pe dinţi. Nici măcar nu ud periuţa de dinţi înainte de a pune pasta", explică medicul.
4 Să stai mult pe WC. Toaletele moderne sunt dăunătoare pentru sănătate, spune un studiu publicat de cercetătorii din Israel. A sta pe vine este o poziţie mai naturală decât a sta pe un scaun și reduce riscul apariţiei unor afecţiuni precum hemoroizii, arată cercetarea. Și medicul britanic Charles Murray îi sfătuiește pe cei care au probleme intestinale să așeze ceva sub picioare atunci când stau mult pe toa­letă, pentru a reproduce poziţia statului pe vine.
5 Curăţenia zilnică. Poate fi scuza perfectă pentru a scăpa de treburile casnice, dar se dovedește a fi adevărată - a face curăţenie în mod excesiv poate dăuna sănătăţii. Un studiu realizat în SUA a arătat că persoanele care își asumă cele mai mari responsabilităţi în privinţa treburilor casnice sunt mai predispuse la creșterea tensiunii. În plus, inhalarea unor vapori proveniţi de la produsele de curăţat pot duce la boli de plămâni sau la inflamarea căilor respiratorii.
6 Să respiri incorect. Dacă spui cuiva să tragă adânc aer în piept, cel mai probabil îl va expira pufăind, iar acest gest este incorect, spune Neil Shah, psihoterapeut la Stress Management Society din Marea Britanie. „Când suntem mici, respirăm folosind toată capacitatea plămânilor, însă pe măsură ce îmbătrânim respirăm doar «din piept», obosiţi", explică Shah. În acest fel, aerul nu ajunge în toate celulele plămânilor, iar aerul „vechi" rămâne în partea de jos a acestora. „Din fericire, ne putem antrena corpul să revină la obiceiul respiratului corect. Respiraţia trebuie să fie ritmică, cu 12-20 de inspirări pe minut și cu pauze scurte între inspirat și expirat", adaugă specialistul.
7 Să te relaxezi după cină. Cei mai mulţi dintre noi preferă o cină rapidă după o zi aglomerată, iar apoi se relaxează pe canapea timp de o oră. „Dacă ești inactiv în timpul serii sau mănânci chiar înainte de a te întinde în pat, grăsimile din mâncare își vor face de cap", spune nutriţionistul Claire MacEvilly. Medicii recomandă o plimbare de 20 de minute după masa de seară, o soluţie care te poate scăpa de programatul cinei cu câteva ore înainte de culcare.
Autor: Adevarul
Sursa: www.adevarul.ro  Joi, 28 Aprilie 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu